Türkiye Tenis Federasyonu Ikort ve Üye Girişi

BESLENME

A- A A+

Önemli olan sporcunun, vücudunun ihtiyaçları doğrultusunda beslenmesidir.

Tüketilmesi gereken besinler: Karbonhidratlar, yağlar, proteinler, vitaminler, mineraller ve iz elementler, yüksek lifli gıdalar ve su.

Tenis sporcusunun beslenmesindeki en önemli besinler karbonhidratlardır.

Oyuncular yağın beslenmedeki önemini göz önünde bulundurmalarının yanında, yine de yağ tüketim miktarında çok dikkatli olmalıdırlar.

Sporcu, çok fazla protein tükettiğinde bunun yağ olarak vücutta depolandığını bilmelidir.

Alkol idrar söktürücü olduğundan ve alkolün karaciğere zarar verme riski olduğundan, yüksek performanslı atletler alkol tüketiminden kaçınmalıdır.

Yarışma sürecinde sporcular karbonhidrat karışımlarını daha fazla tüketmelidir.

Oyuncular, maç öncesi ve sonrasında sıvı tüketmelidirler.

Bir sporcunun en çok ihtiyaç duyduğu besin sudur.

Gün ne kadar sıcaksa ve maç nekadar uzun sürerse o kadar fazla sıvı alınmalıdır.